プロが教えるわが家の防犯対策術!

問題集を解いててわからない問題があったので教えてください人´Д`*)

できれば、わかりやすいように訳もしてくださると助かります!

並び替えは直訳も………………


1、二文が同じ意味になるようにしてください。

(1) Let's have a break. = ( ) about having a break?

(2) As soon as I reached the airport, I called my host family. = ( ) reaching the airport, I called my host family.

(3) Whenever I visit him, I find him absent. = I never visit him ( ) finding him absent.

(4) He insisted that I should pay for it. = He insisted on ( ) ( ) for it.

(5) She is proud that she got high scores. = She is proud of ( ) ( ) high scores.

(6) Lee couldn't go to the concert because of a cold. = A cold prevented Lee ( ) ( ) to the concert.

(7) Needless to say, you have to do your best. = It goes ( ) ( ) that you have to do your best.

(8) It is impossible to tell what will happen in the future. = There is ( ) ( ) what will happen in the future.

2、並べ替えてください。

(1)今日は外出する気分ではない。
   
(feel/ going / don't / like / I / out ) today.

(2)あなたが試合で勝つチャンスがある。

(a chance / is / your / there / of ) winning the game.

(3)高校生の時、怠けたことを彼は後悔している。

(idle / having / he / regerts / been) when he was a high school student.

(4)明かりを消してくれませんか。

( mind/ the light / turning / you / off / would) ?

(5)誕生日を忘れないでいてくれてありがとう。

Thank you ( not / my / for / birthday / forgetting).

A 回答 (4件)

1、二文が同じ意味になるようにしてください。



(1) Let's have a break. = (How) about having a break?
休憩しましょうか?
(2) As soon as I reached the airport, I called my host family. = (On) reaching the airport, I called my host family.
空港に到着するとすぐ、私はホストファミリーに電話しました。

(3) Whenever I visit him, I find him absent. = I never visit him (without) finding him absent.
私が彼を訪問するといつも彼は留守です。

(4) He insisted that I should pay for it. = He insisted on (my) (paying) for it.
彼は、私がそれの支払いをするべきだと言い張った。

(5) She is proud that she got high scores. = She is proud of (having) (got) high scores.
彼女は高得点を取ったことを誇りに思っている。

(6) Lee couldn't go to the concert because of a cold. = A cold prevented Lee (from) (going) to the concert.
リーは風邪のためにコンサートに行けませんでした。

(7) Needless to say, you have to do your best. = It goes (without) (saying) that you have to do your best.
言うまでもなく、あなたはベストを尽くさなくてはなりません。

(8) It is impossible to tell what will happen in the future. = There is (no) (telling) what will happen in the future.
将来何が起こるか言うことはできません。

2、並べ替えてください。

(1)今日は外出する気分ではない。
I don't feel like going out today.

(2)あなたが試合で勝つチャンスがある。
There is a chance of your winning the game.

(3)高校生の時、怠けたことを彼は後悔している。
He regrets having been idle when he was a high school student.

(4)明かりを消してくれませんか。
Would you mind turning off the light?

(5)誕生日を忘れないでいてくれてありがとう。
Thank you for not forgetting my birthday.
    • good
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございました!!!

お礼日時:2011/11/13 18:16

ヒントならいいよ(/ω\)





(1) Let's have a break. = ( ) about having a break?

これはお決まりフレーズ。

(2) As soon as I reached the airport, I called my host family. = ( ) reaching the airport, I called my host family.

reachingになっていることから( )内は…そう前置詞(/ω\)

(3) Whenever I visit him, I find him absent. = I never visit him ( ) finding him absent.

これも(2)と同じ。前置詞のいろんな意味を覚えて(/ω\)

(4) He insisted that I should pay for it. = He insisted on ( ) ( ) for it.

He≠I であることから…。

(5) She is proud that she got high scores. = She is proud of ( ) ( ) high scores.

(4)の応用。主語の変化はないが、時制に変化があることに注目。

(6) Lee couldn't go to the concert because of a cold. = A cold prevented Lee ( ) ( ) to the concert.

preventを辞書で引くとわかる。preventと仲のよい前置詞と、前置詞のあとの動詞は--ing系になる。

(7) Needless to say, you have to do your best. = It goes ( ) ( ) that you have to do your best.

Needless to say=○○ のお決まり問題。

(8) It is impossible to tell what will happen in the future. = There is ( ) ( ) what will happen in the future.

これも 書き換えのお決まり問題。覚えるしかない。

2、並べ替えてください。


(1)今日は外出する気分ではない。
   
(feel/ going / don't / like / I / out ) today.

まあ主語の I が先。そのあとは…ってやっていくしかない(/ω\)

(2)あなたが試合で勝つチャンスがある。

(a chance / is / your / there / of ) winning the game.

winningがing系であることに注目。

(3)高校生の時、怠けたことを彼は後悔している。

(idle / having / he / regerts / been) when he was a high school student.

regetのあとにくる動詞の形に注目。

(4)明かりを消してくれませんか。

( mind/ the light / turning / you / off / would) ?

would youー?からはじまる。

(5)誕生日を忘れないでいてくれてありがとう。

Thank you ( not / my / for / birthday / forgetting).

thank を辞書で引いてみて(/ω\)
    • good
    • 0
この回答へのお礼

わかりやすく説明してくださって、ありがとうございました!!!

お礼日時:2011/11/13 18:17

問題集が解けないなら、知識が不十分かと思います。



まずは教科書や参考書で確認される事をおすすめします。

質問、というより
難しいから宿題してって感じですね。
    • good
    • 0

当サイトは無料お試し宿題援助サイトでは無き旨ご了解頂きたく存じます。

    • good
    • 1

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!