プロが教える店舗&オフィスのセキュリティ対策術

会計学初心者です。
xeroという会計ソフトを実際に使用して決算整理仕訳?を行うという課題が出ました。1~7の指示に従って作成するのですが、どうして7番の金額が$2,050.00になるのか分かりません。どなたか分かりやすく教えてくださいませんか。
よろしくお願いします。
ちなみに会計年度は7/1~6/30です。

【問題】
The accountant advised you that $ 2,460.00 (GST inclusive) paid to InsuranceCo on 2023-07-31 was for business insurance covering from 2023-07-01 to 2024-06-30.
You are required to create a manual journal entry to adjust the insurance claimed for the month of July 2023 and the remainder to Prepayments.

Manual Journal:
1. Narration: Adjust insurance payment for end of July 2023
2. Date: 2023-07-31
3. Tick Default narration to journal line description
4. Untick Show journal on cash basis reports
5. Auto Reversing: Leave blank
6. Amounts are: No Tax
7. Hint: Dr Prepayments, Cr Insurance, Amount: $ 2,050.00

A 回答 (1件)

(4) Xero の 80% を 30 分以内で習得しましょう! - YouTube


    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!