TOEFLに多重請求の問い合わせをしました。先ほどメールがきました。お金の事なので自分の拙い英語力で正しく理解出来ているか不安です。どなたか要約でも良いので訳して頂けないでしょうか。宜しくお願いします。

You can print your registration confirmation by choosing “View Orders” from your online Home Page, then selecting the “Print” link in the Registration Confirmation section of the View Orders page. Your test date, start time, and test center address is located on the registration confirmation.

We are unable to find a record of multiple payments. It is impossible for us to identify payments that are not accompanied by registration forms, order forms, requests for service, or letters of explanation. Before we can credit your account, provide services, or issue a refund, we must have positive proof that ETS accepted your payment. Please note that a receipt or copy of a receipt is not proof that we have received and cashed your payment.

If we received and credited your payment to our account, the canceled check or money order will be returned to your bank. Please ask your bank to give you a copy of both sides of the canceled check or money order and send it to us with a letter of explanation and your request for service or refund.
If your bank cannot provide proof that we have accepted payment, you should ask the bank to return your money to you.

If you submitted your payment by credit card, we suggest that you contact your credit card company to determine if your credit card has been charged. If you find that the payment was charged to your account, please send a copy of your credit card statement along with your request for service or request to credit your account to us.

You may mail your correspondence to: TOEFL/TSE Services, P.O. Box 6151, Princeton, NJ 08541-6151 or you may send a fax to 610-290-8972. Be sure to include your name, address, and registration or appointment confirmation number and test date.

A 回答 (1件)

それぞれの段落ごとの要点は、

1.TOEFLのホームページで受験登録情報を確認できる。
2.そのホームページで確認できる金額以外にチャージすることはないので、何回分登録されているか確認してほしい。そこでエラーがあれば返金する。
3.受験を辞退した場合の返金についての手続き完了については、あなたの銀行に問い合わせてほしい。
4.あなたの銀行がETSに送金したことをあなたの銀行に確認してほしい。
5.クレジットカードで支払いした場合は、カード会社に連絡して受験料が請求されているか確認してほしい。また2重請求が確認された場合、その請求書をあなたのクレームとしっしょに送付してほしい。
6.メールかファックスで参考資料を送付してほしい。

留学したら、アパート探し・家賃支払い・公共料金支払いなどなど、こんな問題が山ほど発生します。留学前の小手調べだと思って、大いに楽しんでください。
    • 0