電子書籍の厳選無料作品が豊富!

英語の得意な方、お願いします。次の各文の誤りを訂正してください。

(1) I have no friends to talk about the matter.

(2) The book was favorably commented in the newspaper.

(3) I was impressed with the zeal which he spork of the plan.

(4) The state he wants to live in his old age is California.

(5) I have a friend in America to correspond to from time to time.

(6) He was made the umpire of the game the rules of which he was entirely ignorant.

A 回答 (6件)

(1) I have no friends to talk with about the matter.



(2) The book was favorably commented on(または about) in the newspaper.

(3) I was impressed with the zeal with which he spoke of the plan.

(4) The state he wants to live in in his old age is California.

(5) I have a friend in America to correspond with from time to time.

(6) He was made the umpire of the game the rules of which he was entirely ignorant of.

全て前置詞に関する問題ですね。
一見、前置詞が2つダブルようにしないと正しくなりません。

特に最後の問題なんかは細かく、日本の試験らしいものです。

まあ、早慶くらいのレベルで解けます。
    • good
    • 1
この回答へのお礼

ありがとうございました。

お礼日時:2015/11/30 17:48

逆に採点される入試なら単元なんて関係ないでしょうが、問題集なら前置詞に関するもので


comment はここでは自動詞用法で前置詞が必要という問題でしょうね。
comment という動詞は生かして。
    • good
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございました。

お礼日時:2015/11/30 17:49

be pleased with なんかと同じで


学校文法では be impressed with で教えるでしょうが、
素直に受身の by でいいと私は思います。

でも採点者的にはわかりませんので with の方がいいと私は思います。

実際に採点され、結果が出るものであれば。

私はどっちでもいいです。
    • good
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございました。

お礼日時:2015/11/30 17:48

No3


(3) I was impressed by the zeal with which he spoke of the plan.

御意:withは必要ですね。
    • good
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございました。

お礼日時:2015/11/30 17:48

(1) I have no friends to talk about the matter with.



(2) The book was favorably reviewed in the newspaper.

(3) I was impressed by the zeal which he spoke of the plan.

(4) The state where he wants to live in his old age is California.
or
The state in which he wants to live in his old age is California.

(5) I have a friend in America to correspond with from time to time.

(6) He was made the umpire of the game the rules of which he was entirely ignorant of.
    • good
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございました。

お礼日時:2015/11/30 17:48

How about these changes?



(1) I have no friends with whom to talk about the matter.

(2) The book was favorably reviewed in the newspaper.

(3) I was impressed with the zeal which he spoke of the plan.

(4) In his old age, The state he wants to live in is California.

(5) I have a friend in America to correspond with from time to time.

(6) He was made the umpire of the game even though he was entirely ignorant of the rules.
    • good
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございました。

お礼日時:2015/11/30 17:47

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!