電子書籍の厳選無料作品が豊富!

オンライン英会話を受講しています。
よくあることですが、講師がタイプしていたり、飲食、喫煙そのた色々で
レッスンをきちんとしない講師がいます。
そんな講師に下記の様に英語で抗議したです。
英作をお願い致します。

「レッスンに集中しないなら、この通話を切ります。
そして今後あなたのレッスンはとりません。

レッスンに集中し、私にきちんと教えるならこのままレッスンを続けます。

あなたが選んでください。」  です。

英語力がないのでよろしくお願いします。
レッスンでたびたび悔しい思いをしている者より・・・・。

A 回答 (4件)

きつく言うんですね?

I have a word with you, OK? Concentrate on the lesson, just concentrate, right?
Or I'll disconnect and I 'll never take your lessons forever!
If you promise that you concentrate on the lessons and teach me properly, I'll take your lessons after this.
Just choose now, you concentrate or say good bye!

てな感じでしょうか。喧嘩になるかも知れませんが。
    • 0
この回答へのお礼

>喧嘩になるかも知れませんが。

お返事ありがとうございます。
面白いです☆笑ってしまいました。
ご回答者様と個人的にお友達になりたいと思ってしまいました(^。^)

二度とその講師を予約しなければ良いだけでは?

それとも、多くの講師がそんな感じなのでしょうか。(○ア○ョブかな?)

言うのなら、例えば
I'll end the call if you don't stop doing something behind me.
Stay focus with me.
Attach your mind to lesson.
等など...
    • 0

You know what!? I'm getting irritated because you don't seem to be focusing on teaching right now. I don't know what the heck is going on with your mind, but I'm getting distracted because of your “damn” behavior.

If you don't like to teach the lesson, I'm gonna cut you off-line so that we would never see each other for future lesson again.

If you do, carry on. Your choice.
    • 0
この回答へのお礼

超初心者の(というか出来ない)私には伝えたいことが英語で伝えることができる人が
ただただ「うらやましい」ばかりです。

ご丁寧に英作してして下さいましてありがとうございました。

please focus on this lesson otherwise i will never take your lesson.

ややこしいことを言わなくても これで 十分伝わりますよ。
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございます☆
シンプルなのでこれなら言えそうです!!(^・^ミ