One of the problems English-speaking children have to sort out when they're
learning complex sentences is which way round things go. Take these four
cases.
1. Mary laughed, as the clock struck three.
2. As the clock struck three, Mary laughed.
3. The clock struck three, as Mary laughed.
4. As Mary laughed,the clock struck three.
Whatis the child to make of this? Do these sentences mean the same thing, or
not? You and I know that, apartfrom slight differences in emphasis,there's no
change in meaning. Children should be able to work this out for themselves in a
fairly short time.
In fact, sentences like these are all learned during the pre-school years, but not
at the same time. Children seem to find 1 easier than 2, and 3 easier than 4, and
thus say 1 and 3 earlier. Why is this ? Basically because children like to have the
is main point in a sentence said first.In 1 and 2, "Mary laughing" is the main point
(the "main clause" in the sentence, grammar books would say).In 3 and i, "the
clock striking" is the main point. Putting first the less important point(the
"subordinate clause," which always begins with the connecting word)is something
they prefer to do later.
These sentences don't present much of a problem because the meaning is the
same each time. However, other connecting words which express time are much
more difficult to sort out --- before and after,in particular. Let's begin with
before, which is fairly straight forward.
Mary laughed, before the clock struck three.
Before the clock struck three, Mary laughed.
So far, so good. You'd expect children to learn the first before the second, on
the above principle.
Now let's turn to after.
Mary laughed, after the clock struck three.
After the clock struck three, Mary laughed.
Here a complication sets in. You'd expect children to have no trouble with the
first of these, because "Mary laughing" comes first, and that's the main clause.
But they do have trouble.
You can try this experiment on pre-school children,to show thatthere's a
problem. What they have to do is carry out your instructions in the order you
say. Start with an easy sequence.
"Touch your nose and then touch your tummy."
Do a few of these, so that the child gets the idea. Then switch to after.
"Touch your nose after you touch yourtummy."
You'll find that the children will still touch their nose first, even though, your
sentence asked them to touch their tummy first.
That's the trouble with after, when it comes in the second part of the sentence
It's the second thing that's said butthe first thing that happens.It's a back-to-
front way of saying things. And, not surprisingly, children don't much like it
They assume that the first thing that's said happens first;the second thing that's
said happens second. They follow the order in which you mention things.
Now look at this sentence the other way round:
"After you touch your tummy,touch your nose."
This is much easierfor children to cope with. The order ofthe clauses corre-
spends to the order of events, so that's all right. However, you'll notice that the
main clause doesn't come first, so some children will still find this slightly compli-
cated.
A 回答 (1件)
- 最新から表示
- 回答順に表示
No.1
- 回答日時:
お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!
似たような質問が見つかりました
- 英語 できるだけ直訳で英語の翻訳をお願いします。(英語→日本語) 1 2022/10/15 20:59
- 英語 この英文は平易な反面格調高いですか? 1 2023/01/15 12:04
- その他(SNS・コミュニケーションサービス) 自分のpcがハッキングされたようなメールが来たのですがどうすればいいですか? 4 2022/10/02 16:14
- 戦争・テロ・デモ ウクライナ、メル友に五千円要求されてさ 1 2022/04/02 09:38
- 英語 英文の添削をお願いします 4 2023/05/23 11:10
- 英語 英文の添削お願いします。【長文です。】 マッチングアプリで相手を言い負かしている時のやつです。 色々 1 2023/07/01 02:12
- TOEFL・TOEIC・英語検定 中学2年生です。 英検2級でこのライティングで何点くらい取れるでしょうか。(16満点) Some p 4 2022/04/01 17:38
- 英語 この英文は格調高いのでしょうか? 3 2022/06/03 18:55
- 大学受験 英作文の添削をお願いしたいです。 2 2022/08/19 20:37
- TOEFL・TOEIC・英語検定 英検準1級英作文の添削をお願いします。 ポイントはCurriculumとGlobalizationを 4 2023/05/29 11:33
関連するカテゴリからQ&Aを探す
医師・看護師・助産師
薬剤師・登録販売者・MR
医療事務・調剤薬局事務
歯科衛生士・歯科助手
臨床検査技師・臨床工学技士
理学療法士・作業療法士・言語聴覚士
臨床心理士・心理カウンセラー・ソーシャルワーカー
介護福祉士・ケアマネージャー・社会福祉士
弁護士・行政書士・司法書士・社会保険労務士
フィナンシャルプランナー(FP)
中小企業診断士
公認会計士・税理士
簿記検定・漢字検定・秘書検定
情報処理技術者・Microsoft認定資格
TOEFL・TOEIC・英語検定
建築士
インテリアコーディネーター
宅地建物取引主任者(宅建)
不動産鑑定士・土地家屋調査士
マンション管理士
電気工事士
美容師・理容師
調理師・管理栄養士・パティシエ
シェフ
保育士・幼稚園教諭
教師・教員
国家公務員・地方公務員
警察官・消防士
その他(職業・資格)
デイリーランキングこのカテゴリの人気デイリーQ&Aランキング
-
「とのことですが・・・」の訳し方
-
100語自由英作添削をお願いいた...
-
副詞 just の位置
-
英語の表現を教え下さい。
-
英語の誤文訂正問題です
-
"relationship between"
-
英語にしてください!! たばこ...
-
選択肢の問題
-
neverthelessの位置について教...
-
英検二級のライティングについ...
-
英訳をお願いします・・
-
並べ替え問題が次のようになっ...
-
英語の確認をお願いします!
-
和訳をお願いします!
-
イギリス人の苗字に「モア」と...
-
The guests complained _____th...
-
大至急!すみません、英訳をお願...
-
two years before
-
英作文the person~の受ける代名詞
-
He has gone He is gone
マンスリーランキングこのカテゴリの人気マンスリーQ&Aランキング
-
「とのことですが・・・」の訳し方
-
He has gone He is gone
-
100語自由英作添削をお願いいた...
-
"relationship between"
-
all of the と all the の違いは?
-
できるだけ直訳で英語の翻訳を...
-
副詞 just の位置
-
some と some of the の違いは?
-
並べ替えお願いします。不要な...
-
not only but also について
-
It is ..to~の文を比較構文で...
-
「ますます人気になってきている」
-
英文を日本語訳して下さい。
-
英文の誤りを教えてください
-
any other とthe otherの区別
-
Not only for A but also for B...
-
Aでは無くBでは無いですか。
-
英語
-
動作動詞 become について
-
英語の誤文訂正問題です
おすすめ情報