dポイントプレゼントキャンペーン実施中!

次の空欄に入れるべき動詞の形を,選択肢から選びなさい。

If the weather were too hot or cold, plants ( ) grow.   
 
(1)had to
(2)won’t
(3)would
(4)would not

I wished I ( ) a millionaire.   
 
(1)am
(2)have been
(3)had been
(4)were

He ( ) if I didn’t stop him.   
 
(1)smokes
(2)will smoke
(3)would have smoked
(4)would smoke

The castle looked as if it ( ) built in the Middle Ages.   
 
(1)has
(2)has been
(3)had been
(4)was

If it ( ) fine, we’ll go to the park.   
 
(1)is
(2)was
(3)were
(4)will be

Don’t tell me to be quiet. You ( ) quiet.   
 
(1)are
(2)be
(3)had been
(4)were

He worked very hard, otherwise he ( ).   
 
(1)would fail
(2)would not fail
(3)would not have failed
(4)would have failed

I don’t think it will happen; but if it ( ), what shall we do?   
 
(1)had
(2)should
(3)were
(4)will

We insist that the committee ( ) its decisions.   
 
(1)reconsider
(2)will reconsiders
(3)will reconsidered
(4)will have reconsider

Just suppose everyone ( ) to act like you.   
 
(1)should
(2)were
(3)will
(4)would

A 回答 (3件)

If the weather were too hot or cold, plants (would not) grow.   


 
(1)had to
(2)won’t
(3)would
(4)would not

I wished I (had been) a millionaire.   
 
(1)am
(2)have been
(3)had been
(4)were

He (would smoke) if I didn't stop him.   
 
(1)smokes
(2)will smoke
(3)would have smoked
(4)would smoke

The castle looked as if it (had been) built in the Middle Ages.   
 
(1)has
(2)has been
(3)had been
(4)was

If it (is) fine, we'll go to the park.   
 
(1)is
(2)was
(3)were
(4)will be

Don't tell me to be quiet. You (be) quiet.   
 
(1)are
(2)be
(3)had been
(4)were

He worked very hard, otherwise he (would have failed).   
 
(1)would fail
(2)would not fail
(3)would not have failed
(4)would have failed

I don't think it will happen; but if it (will), what shall we do?   
 
(1)had
(2)should
(3)were
(4)will

We insist that the committee (reconsider) its decisions.   
 
(1)reconsider
(2)will reconsiders
(3)will reconsidered
(4)will have reconsider

Just suppose everyone (were) to act like you.   
 
(1)should
(2)were
(3)will
(4)would
    • good
    • 1
この回答へのお礼

重ねて感謝申し上げます。

お礼日時:2014/10/20 21:46

すみません、最初のは意味的に


「育たないだろう」で
(4)would not
でした。
    • good
    • 0

If the weather were too hot or cold, plants ( ) grow.   


(3)would
普通の仮定法過去

I wished I ( ) a millionaire.   
 
(4)were
wished という過去と同時点で
「(今)百万長者ならなあ」と思った、なら
仮定法は時制の一致を受けないので仮定法過去。
wished よりさらに前のことについて
「(あの時)百万長者だったらなあ」と思った、なら
仮定法過去完了で had been
普通には前者で、試験問題としてもそうでしょう。

He ( ) if I didn’t stop him.   
 
(4)would smoke
普通の仮定法過去

The castle looked as if it ( ) built in the Middle Ages.   
 
(3)had been
これは looked という過去からみて、さらに過去のこと。
時制の一致と関係なく、過去のことで仮定法過去完了。

If it ( ) fine, we’ll go to the park.   
 
(1)is
これから先のことで「もし~の場合には」は現在形

Don’t tell me to be quiet. You ( ) quiet.   
 
(2)be
君の方こそ黙れってことでしょうか?
命令文で原形 be で、強調的に主語 you をおいています。
普通は you はいりません。

He worked very hard, otherwise he ( ).   
 
(4)would have failed
懸命に働いた、という過去の事実に対して、
「もしそうでなかったならば」失敗していただろう。

I don’t think it will happen; but if it ( ), what shall we do?   
 
(2)should
「万一、起きたら」

We insist that the committee ( ) its decisions.   
 
(1)reconsider
insist の後の that 節内は should 原形か、いきなり原形。

Just suppose everyone ( ) to act like you.   
 
(2)were
to があるので were to のみ。
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!