プロが教えるわが家の防犯対策術!

高校の英語の問題を解いてください。


()内の語句を並び替えて英文を完成させなさい。

⑴He didn't tell (be staying/we/anything/about/where/us/would) during the vacation until yesterday.

⑵東京の名所を一日で見物できるでしょうか。(1語不要)
Is (sightseeing/most/see/possible/to/it) of the famous places in Tokyo in one day?

⑶彼女は18歳で自活し始めた。(1語不要)
She (began/support/own/herself/to/at) the age of eighteen.

⑷内容に関する限り、君の回答は申し分ない。(1語不足)
Your reply leaves (desired/concerned/be/is/content/nothing/as far as).


お願いします。

A 回答 (4件)

⑴He didn't tell (us anything about where we should be staying) during the vacation until yesterday.



⑵東京の名所を一日で見物できるでしょうか。(1語不要)
Is (it possible to see most) of the famous places in Tokyo in one day?

⑶彼女は18歳で自活し始めた。(1語不要)
She (began to support herself at) the age of eighteen.

⑷内容に関する限り、君の回答は申し分ない。(1語不足)
Your reply leaves (nothing to be desired as far as content is concerned).
    • good
    • 2
この回答へのお礼

迅速なご回答ありがとうございます。

お礼日時:2016/10/30 17:14

すみません、(1) で勝手に選択肢の would を should にしてしまいました。

    • good
    • 1
この回答へのお礼

大丈夫です!ご丁寧にありがとうございます。

お礼日時:2016/10/30 17:43

⑴ us anything about where we would be staying



⑵ it possible to see most

⑶ began to support herself at

⑷ nothing to be desired as far as content is concerned
    • good
    • 1
この回答へのお礼

ありがとうございます。

お礼日時:2016/10/30 17:43


He didn't tell anything about where we would be staying during the vacation until yesterday.


Is it possible to see most of the famous places in Tokyo in one day?


She began to support herself at the age of eighteen.

(4)
Your reply leaves nothing desired as far as content is concerned.
    • good
    • 1
この回答へのお礼

迅速なご回答ありがとうございます。

お礼日時:2016/10/30 17:26

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!


このQ&Aを見た人がよく見るQ&A