コンビニでおにぎりを買うときのスタメンはどの具?

下記の部分が間に合いません・・・。
訳をお願いします・・・。
少々長いですが優しい方の回答お待ちしてます・・。

As studies in organizational innovation, these stories indicate why du Pont, General Motors, Standard Oil (New Jersey), and Sears, Roebuck enlarged their business, took on new functions, moved into new lines of businesses, and why each such move required a new design for administration. They trace the way in which busy executives worked out, often slowly and painfully, new methods and means for coordinating, appraising, and planning the effective use of vast and varied assortments of men, money, and materials. To make the case studies more meaningful, they are preceded by a broad survey of changing patterns in the growth and administration of the large enterprise in the United States, based on the experience of many of the largest companies. The case studies are then followed, first by a comparative analysis of organizational innovation in the four companies, and then by an estensive investigation into what other industrial enterprise accepted or rejected the new "decentralized" structure, and why and how they did so.

A 回答 (2件)

     新基軸の組織を研究するにあたり、デュポン、ジェネラル•モーターズ、スタンダード•オイル(ニュージャーシー)、シアーズ•ローバックの各社、が如何にして企業を拡張し、新しい機能を獲得し、新しい商品部門を開発し、こういった動きの一つ一つが新しい管理のデザインを必要としたかという経緯を示す。



    これら(=以下述べる事)は、多忙な幹部が、如何に時間をかけ、綿密に、相互連絡を取り、見積もり、大量かつ多様な人材、資金、資材を有効に使うかの計画を、作り上げたかを追跡する。

    こういった個別の研究をより意味深いものとするため、最も大きな、いくつかの企業経験に基づき、アメリカの大企業が巨大化して行く過程で、管理のパターンがどのように変わったかの概説をまずしておく。

    その後各論に移り、まずこの4社の新しい組織の比較分析を行い、新しい「非中心的(=分散型)」構造を、他のどの産業企業が受け入れたか、拒絶したか、なぜそうしたのか、という点を広範囲に渡って調査する。
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    #1です。

寝言です。

>>準備が間に合わないので、

    と言うお言葉なので何か学校で読んでいらっしゃるのでしょうか。どこかでこの前になるような文も見たような気がしますが、かなり古い本(ジェネラル•モータースなど管理の不手際で幹部が米議会に呼ばれ、破産寸前の会社の幹部が高価な個人ジェットでワシントン入りして一悶着ありました)のようです。

     ここなどは本の始めの、著者の自己広告みたいな所ですから、専門家なら読飛ばす所です。余計な事ですが、本論さえ古くなった本ですから、前置きは程々になさるのがいいと思います。
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