dポイントプレゼントキャンペーン実施中!

英語の文法でわからないものがあって投稿しました。回答、よろしくお願いします_(._.)_

(1)医者は彼に、食べ過ぎないようにとアドバイスした。
  The doctor advised him ( ) ( ) ( ) too much.
(2)テレビなしで生活することは不可能だ。
  It is impossible ( ) me ( ) ( ) without TV.
(3)ブラウン先生は来年私たちの学校に戻ってくる予定だ。
  Mr. Brown ( ) ( ) come back to our school next year.
(4)私は長い間欲しかった本を偶然に見つけた。
  I ( ) ( ) find the book I had wanted for a long time.
(5)ケイトは髪型を変えたようだ。
  Kate seems ( ) ( ) changed her hairstyle.

A 回答 (2件)

The doctor advised him ( not ) ( to ) ( eat ) too much.
  It is impossible ( for ) me ( to ) ( live ) without TV.
  Mr. Brown ( plans ) ( to ) come back to our school next year.
plans to だと、先生がそのように計画しているという意味ですが、少し苦しいかも。
それなら Mr. Brown is planning to come back to our school next year.と言いたい。
そうすると、Mr. Brown is to come back to ... が答でしょうか。でも、これは今日口語では普通使わない表現ですが。受験英語ではあるのかも。
3語ならis going to/is supposed toが入りますし、1語ならwillです。
この問題はあまりいい問題ではないと思います。

I ( happened ) ( to ) find the book I had wanted for a long time.
  Kate seems ( to ) ( have ) changed her hairstyle.

以上、ご参考になればと思います。
    • 0
この回答へのお礼

丁寧な回答、ありがとうございました!!

The doctor advised him (not) (to) (eat) too much.

It is impossible (for) me (to) (live) without TV.

Mr. Brown (is) (going) (to) come back to our school next year.
= Mr. Brown (will) come back to our school next year.

I (happened) (to) find the book I had wanted for a long time.

Kate seems (to) (have) changed her hairstyle.
    • 1