dポイントプレゼントキャンペーン実施中!

中3の英語の課題で、
環境問題について自分の意見を発表する
というのがあるのですが、
自分でできるかぎり英訳してみたものの、
なかなかうまくできなかったので、
もしよければ、間違ってるところやここはこうしたほうがいいなど、教えていただけませんか?

日本語:私は地球温暖化について話します。
    地球温暖化とは、地球の温度があがり
    北極の氷がとけたりする事です。
    そのせいで北極にいるシロクマが減っています。
    私は動物が大好きなので、とても悲しいです。
    この地球温暖化をふせぐためにクールビズなどが行われていま    す。
    私たちにも何ができるか考えてみませんか?


英訳 I want to talk about global warming
   First,it is The temperature rose and salting ice in
the North Pole.
So some polar bear are decreaseding.
So I rike an animal ,it is make me
   very sad.
   この地球温暖化をふせぐためにクールビズなどが行われていま    す。(どういう風に訳すかわかりませんでした・・)
   What can we think abaut it?

   よろしくおねがいします。

   
   

    
    
    

A 回答 (3件)

以下のようにしてみました。

参考にしてください。

私は地球温暖化について話します。
Hello!I'd like to tell you about global warming today.
Do you know anything about global warming?

地球温暖化とは、地球の温度があがり北極の氷がとけたりする事です。
It means higher tempelatuers, melting down the arctic glacier
faster than before.

そのせいで北極にいるシロクマが減っています。
It has decreased the number of polar bears.

私は動物が大好きなので、とても悲しいです。
I'm so sad to hear that,because I love animals.

この地球温暖化をふせぐためにクールビズなどが行われています。
We have been taking measures for this,like the Cool Biz.

私たちにも何ができるか考えてみませんか?
Why don't we think about what we can do?
    • good
    • 1
この回答へのお礼

一文一文、丁寧の書かれていて、
すごくわかりやすかったです。
参考にします。
回答ありがとうございました。

お礼日時:2009/01/14 20:28

修正すると


I want to talk about global warming
First,it is the temperature rise and melting ice in the North Pole.
So some polar bears are decreaseding.
SoIlike animals, it makes me very sad.
What can we think abaut it now?

(私訳)
I'm going to talk about global warming.
Global warming is the rise in temperature of the earth's atmosphere and this causes the North Pole ice sheet to melt.
Now the number of polar bears are decreasing because of global warming.
I like animals very much and this makes me sad.
We have launched "Cool-biz" campaign in order to prevent global warming.
Let's think about what we can do for the future.
    • good
    • 0
この回答へのお礼

修正だけでなく、
私訳までかいてくださって、
本当にわかりやすいです。
参考にします。
回答ありがとうございました。

お礼日時:2009/01/14 20:30

I would like to talk about the global warming.


The global warming is the rise of the temperature
of the globe which causes, for instance, ice in
the north pole to melt. The number of pole bears
is decreasing due to this. Since I love animals,
this is very sad. To prevent the global warming,
people are performing "Cool Biz" and so on. Let
us think what we can do by ourselves.
    • good
    • 0
この回答へのお礼

比較的わかりやすい
単語がならべてあり、
とても書きやすそうです。
参考にします。
回答ありがとうございました。

お礼日時:2009/01/14 20:31

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!