プロが教えるわが家の防犯対策術!

1.If you bags are delayed, do not panic. About 98 percent of all lost luggage is eventually returned. Your bags will usually be on the next flight, and so they could be returned to you within a few hours. _________, if they have gone to the wrong airport,
(A)However
(B)Therefore
(C)Finally
(D)Fortunately

2.it could________a couple of days.
(A)make
(B)take
(C)last
(D)spend

3.Make sure to file your claim immediately at the airport and to give a phone number or e-mail address. When your luggage________, the airline will deliver it to you, and so you will not need to return to the airport to pick it up.
(A)find
(B)finds
(C)is found
(D)are found

この英文の実線部分に入る語句は

1.A

2.D

3.C

で正しいですか?

A 回答 (4件)

ABCかなと思います。


A は逆接ですし
Bは、突然なので、微妙ですが、この文脈ですと「2,3日かかる」と取るのが普通かと思いますのでtakeだと思います。
(2,3日続くならCのlastですが)
Cは、luggageですから、受け身の単数形
    • good
    • 1
この回答へのお礼

回答有難うございました。

お礼日時:2016/01/31 18:25

1.A


2.B (時間がかかるという意味でのtake)
3.C
    • good
    • 1
    • good
    • 1

A B C


かな。
    • good
    • 2

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!