電子書籍の厳選無料作品が豊富!

すいませんが最近英語力のライティングをあげようと英作文をまいにち書くようにしてます。
レベルのひくい英作文ではずかしいのですが。できれば文法や細かい間違いを指摘して頂けると幸いです。 ものすごく長くなって申し訳ございません。もし時間があるならお願いいたします。

I will never give up until doing well. I don’t hate to continue doing the onething. I can try keep making effort so that the aim of a goal.
This is at when I was a high school student. I jointed soccer team but there are many good players, that is why my high school is well known for strong of soccer. Actually I started to play soccer from high school because I had played baseball until a junior high school. Of course, first time, I couldn’t do it very well, so I was always ball the first grade of high-school. Also, the manager of our soccer team doesn’t know even my name. he does not care of me because I was not good player. I know this experience is not case of the soccer.
He always said that he love person who always keep making effort and I don’t care of good player or no. however I know this is not true !!
I practiced most in my team but he didn’t use me in soccer match. This is because there are many better players than me. I often wanted give up but if I give up the soccer, I guess that I would always give up something if I had troubles.
Anyway I didn’t give up soccer and I had kept practicing hard. I always come back at home late. It may be at 10 pm, so I couldn’t study but I think that I spend the happiest time in my life. I made a lot of friends as well.
I was not able to take part in the game to the second grade of high-school after all. However.
It was surprised me I could take the last game at high school days because one player was injured
. I took as a forward. I felt nervous because I had never taken the game and I couldn’t believe I could play soccer such a important game!!
I just played it lest I regret. And I could get a goal when almost end of the game!! I couldn’t believe it because I thought that I couldn’t take a game, needless to say, get a goal ,but I did. I realizes then. the good thing absolutely occur if you not give up. This experience tell me about Importance of continuation.

私はやってることがうまく行くまであきらめません。 私は一つのことを続けることがきらいではありません。ゴールに向かって努力を続けることができます。
この話は私が高校生の時で私はさっかー部でしたがそこにはたくさんの上手な選手がいました。なぜなら私の高校はさっかーで有名でした。実際私は高校からサッカーを始めました。なぜなら中学まで野球をしていたからです。もちろん最小はうまくできませんでした。なので高校1年生の時は常にボール拾いでした。また監督は私の名前さえ知りませんでしたなぜならへたくそだからです。この経験はサッカーに限りません。監督は常に努力を続ける人が好きだといってました。しかしこれはじじつではありません。

私はチームで一番練習しました。けど監督は私を試合につかいませんでした。なぜなら私よりうまい選手がいるからです。何度もやめたいと思ったことはありました。けどもし、さっかーを辞めると、多分私はいつも何かすぐに辞めてしまうと思います。もしなにかトラブルに会うと。とにかく私はサッカーを辞めずに練習を続けました。もしかしたら10ごろまで練習してました。だから勉強はできませんでした。けど私の人生で一番幸せでした。友達もたくさん作りました。2年生も結局試合に出れませんでした。けど驚くことに高校時代最後に試合にFWとして出るができました。なぜなら一人の選手がけがをしたからです。私はすごく緊張しました。私は今まで試合に出たことがありません。まさかこんな大事なしあいにでられるなんてしんじられなかった。
ただ後悔しないように試合しました。そして試合も終わりのころにゴールできました。まさか点数を取れるなんて思ってないので信じられなかったです。その時気がつきました。きっと良い事は起こりますもしあきらめなかったら。この経験は続けることの大切さを教えてくれました。

A 回答 (1件)

英訳の技術を磨くのか、エッセイ力(文章の構成力など)を磨くのか、いろいろと目的によって何を直すべきか、の順番付け が違うんでしょう。

受験用なのか、翻訳家を目指すのか。 

突っ込みどころ満載なのですが、そういう切り口で考えることがまず先にあるべきなのかな、と思いました。

まず基本編。 

動詞の活用(三単現を含む)を間違えないように 
時制の一致も きちんと整理して間違えないように
誤字・脱字はないか、チェックしましょう
節は、きちんと文章として成り立っているか、(最低限、5文型のどれかの形になっているか)
句は、修飾する文に対して適切か 
代名詞は、何を指しているか、明確かどうか

中級編 口語のスタイルと 文章としての英語にするための ブラッシュアップも必要ですね
I で始まる文章が多いと、多少幼稚に聞こえます。 主語をいろいろと変えたりして読み手を飽きさせない工夫も必要です。

伝えたい内容は、素敵なエピソードなので、上手にかいてもっといろんな人に読んでもらいたいですね。 がんばってください。

この回答への補足

ありがとうございます。エッセーみたいな感じでかきたいのですが。
なにか間違いの英文を正しい英語のセンテンスでおしえてくれませんか??

• 0